Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen tar emot och utreder synpunkter eller klagomål från sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen arbetar också med att utbilda myndighetens/organisationens/företagets personal i bemötande frågor.

Bemötandeombudsmannen har många kontakter både inom och utanför sin arbetsplats.

Bemötandeombudsmannen brukar ha kontakter med frivilligorganisationer, offentliga ombud, gode män och andra representanter för de sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen besvarar inte frågor om prövning, beslut eller överklagan i enskilda ärenden. Sådana frågor besvaras av Migrationsverkets kontaktcenter.

Utbildning

Lämpliga utbildningar finns i första hand inom högskola/universitet. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet eller på humanistiska programmet. 

Arbetsplats

Bemötandeombudsmannen är anställd på Migrationsverket.

Visa mer
Visa mindre

    Få hjälp att hitta rätt utbildning

    Vill du få hjälp att hitta en utbildning som passar dig? Fyll i formuläret nedan så matchar vi samman dig med utbildningar som leder till yrket. Du får förslagen via vår systersajt, Studier.se.


    Beskriv inriktning på utbildningen, så vi kan hitta de bästa förslagen för just dig.

    MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

    Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
    Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
    OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.